Új életformát teremtve jelentek meg a vidéki Magyarországon a kreatív vállalkozónők

2021. május 22.
A G7 podcastja Csurgó Bernadettel

A magyar vidéki kreatív vállalkozónők nagyon hangsúlyos motivációja egy tradicionális elem: az anyai, családi teendőiket maximálisan el akarják látni. Másrészt viszont ugyanilyen hangsúlyosan jelenik meg az önmegvalósítás és az álomkarrier. Ezek alapján nem állíthatjuk, hogy ez a fajta vállalkozói form visszaterelné a nőket tradicionális családi szerepfelfogáshoz.

Az anya- és feleségszerep, illetve az önmegvalósítás összefügg, és egymáshoz kapcsolódik – mondta Csurgó Bernadett az e heti G7 Podcastban.

A Társadalomtudományi Kutatóközpont szociológiai intézetének Tudományos főmunkatársa 48 interjú alapján készített kutatást, amely nemrég a Szociológiai Szemlében jelent meg.